Sunday, September 21, 2008

How to 'dummy' your son

Its seem that i have been dumbed or much proper word for it, is 'dummy' by mak & ayah ku. Mari lihat bagaimana mereka menjayakan operasi mustahil ini.

Jumaat petang, slightly 2 more hours to break fast time waktu Melaka. Mak ayah ku dtg ke Melaka kampus di Bukit Beruang. Ceh, nampak sgt aku student MMU. Jom balik kampung! ayat pukau apentah aku pun join ikut.

Kampung aku kat N9, so tak sampai sejam perjalanan dah pun sampai kat rumah tok wan. Muka ceria semacam je tgk tok wan tok wan aku. Aku terbau keikanan sikit (smells something fishy laa..)

Sahur agak meriah, bukan sebab lauk dan makanannya. Tp 2 family bertambah lagi. Campur ngan adik perempuan aku, buat lagi terkejut. Tah bila ntah diorg dtg, nak buat surpirse la tu. Almaklumlah, dah lama tak jumpa aku yg merantau ke negeri org mencari ilmu ni. Hee!

Lepas sahur kononya nak sambung tidur tp tak dapat la, john! Ayah aku buat operasinya, yeaa kerahan tenaga cucu cucu Saripah! Tolong kacau dodol & bakar bahulu. Oh tuhanku (OMG), kenapa waktu ini?

Tp andainya mahu masalah duit raya, baju raya dan yg plg penting fees belajar settle sekelip mata, laratkan sahaja aku mengayuh dodol sama itu bakar bahulu. Yeah ini lah yg aku sebut dari awal td, operasi mustahil! Bukan apa, abang aku tak dapat dtg (ada function berbuka, tp aku tahu tunangannya yg ajak keluar! Ceh.) Dan aku pulak cucu paling senior jadik kena lah pass semua kasi aku handle.

Hrmm takde masalah pun. Bukan nak complaint. Aku suka! Serius, aku suka! Cuma aku agak kedemaman melawan bara api dodol dan bara api bahulu. Kena pulak tangkap ayam, ceh pejam mata aku tangkap 3 ekor! Ini pun serius aku buat. Cuma aku tangkap ayam ayam tu yg masih berada dlm rebannya, yg besarnya mcm 3m kali 1 meter! Haha aku bangga dpt tangkap ayam ayam tu, walaupun tangkap ayam yg tgh terkepung.

Sikit lagi nak ke zohor settle semua kerja. Penat! Haus! yela, main ngan api di tgh panas. Mcm korg buat barbekue di tgh gurun sahara, tinggal yg ini tak boleh nak minum (puasa!).

Ceh, dah nak berbuka la baru lagi 2 family dtg. Saja je aku perli kat makcik makcik aku, tp diorg ada barang tebusan, mihun sup. Aku pun tarik la balik katakata ku! Ceh lagi aku...

Lepas buka, dgn pantas aku mintak ayah aku hantar aku balik pergi Melaka, alasan ada report tak siap lagi. Heh, ni main taktikal je. Mana tahu, besok diorg ada plan nak bakar lemang pulak. Dah lah buluh tak carik lagi. Hee, aku selamat sampai melaka pukul 9.30pm. Lambat sikit, pergi bawak cucu cucu Saripah + Majid carik port main mercun. Hisyh bad leadership betul kamu ni...


Snippet sikit (mcm blog Che Det ja..)
Tadi aku baca utusan online terkini section, PM letak jawatan. Ceh, baca betul betul PM Israel ke yg letak jawatan? Hrmm...kecewa aku! PM Jepun pun dah buat. Bile la Msia pulak la kan?
Kee kee kee.. selamat mengacau dodol XD

0 Comments: