Tuesday, November 11, 2008

Kaki Bola

Weekend lepas, kononnya 800 juta orang menonton perlawanan Arsenal vs Man U. Mungkin figure tersebut boleh menjadi kurang andainya semua fans Man U tahu result dan performance team kesayangan diorang tidaklah sehebat mana. heh Rooney noob!

Entri ini bukanlah nak mengulas kembali performance mereka, apatah lagi nak mengkritik. Tapi aku tertarik dengan satu perbualan geng Chelsea yang aku rasa salah tengok schedule game.

(perbualan ini haruslah disebut di dalam nahu English yang betul)

Wey, captain Chelsea Lamp-pard kan?

Haah, tapi bukan Lamp-pard. LAMPARD! LAM-PAT...

Apa pulak, orang English sebut Lamp, lepas tu Pard. Jadi Lamp-pard.

Kalau camtu, Lamborghini jadi LAMB-BO-JI-NI la?

Haah.

Hotak korang, Lamborghini tu asal France. Sebut LEM-BORG-HINI..

Hooooo.....
.
.

Krooo krooo krooo (bayangkan suasana gagak lalu ketika dalam keadaan sunyi sepi)
.
.
.
.


Dah pun 90 minit. Game pun dah habis. Aku nak balik, gelak puas puas dekat rumah. Suka hati korg la nak sebut nama Lampard atau Lamborghini tu macam mana, tapi Lambo asal dari France? What the duck?

oh yeah! Juve menang lagi. Alle DP

17 Comments:

mrblind said...

MU bungkus..hahahhaa..

alif-mikail said...

entah! macam2... ehehe

WorkingMama said...

mana2 la
janji sebut je

tasekM said...

err... tapi lambor kiri dekat perak kan?

ha ha.

.

yoshz said...

Ah ada je orang sebut Jose sebagai 'jos', Tottenham sebagai 'tow-ten-ham'. Bagus jugakla, buat aku rasa pandai sikit.

Anonymous said...

hahahha.

kalau aku gelak time2 tu jugak.
tak ayah tggu sampai ghumah.

terbatuk2 lampard kt umah tgk manU x arsengal main.


kau ape team?
berani kutuk manU heh?

Rahimin Idris said...

camana nak sebut peugout? betul ke aku eja ni haha

kawan aku kata sebutan pu-jo.

Nurul Binti Ibunya said...

wah..
gue pon gelak bnyk sal game tuh..
ngengeh..
btw..kome team pe eh?

Anasir said...

chelsea konfem jadi juara liga tahun ni..

hahahahaha...

percayalah!

pjoe said...

habis liverpool nak tgk saja ke anasir?
hahaha

ceri masam said...

ooo, ada game bola yer?

hehehehehe!

Fiziy said...

mr blind, aku tidak berani katakan MU akan bungkus. tp season ni bukan diorg yg punya.. aku tahu tu.. hehe

alif, mcm2 ehehe

farahsr, betul jugak. sebut je. who's care anyway!

tasikmerah, lambor kiri di perak? ada kaa?

yoshz, pasal sebutan JOSE aku sebut HOZE. ntah la. taram je

diloz, aku tidak kutuk manU, cume mengkritik.. hehe

rahimin, aku sebut P-Jo. ntah la. taram je..

saffiyahnajlah, team aku rahsia. HEHE

anasir, chelsea pun boleh.

tapi liverpool belakang chelsea la, pjoe. HAHA

onelove, game bola yg membosankan! huhu

Hajime said...

blasah sudah...
diorang org putih tu...
cam tere je sebut name kite...
negeri kite sume...
terkial2 gak...

fadzil hafiz said...

lamborghini tu bukan berasal dari kg kerinchi ke?

*gua puas hati gile man u kalah!

tuan_penggali said...

hero kalah dulu. hahaa

Amirul Idham said...

hahaah...
kau tak tanya lak macam mana nak sebut nama dirk kuyt? hahah..
terpusimg-pusing lidah diorang kang..

deedlebag said...

boleh gaduh besar ni.